דפי הכנה PDF הדפסה

אירוע תרבותי הוא יחידה חוויתית העומדת בפני עצמה

ומהיותה כזו עלייה לקחת בחשבון שהקהל רואה ושומע הכול בפעם הראשונה.

קהל צעיר שהחוויות התרבותיות שלו בתהליך הבנייה , זקוק להרחבה.

כשמרכיבי החוויה מוכרים לו לפני,ההנאה וה"רווח" מהמפגש תהייה גדולה יותר.

במהלך השנים אני פוגשת קהל שעבר הכנה למופע וקהל שנחשףבפעם הראשונה למוצג לפניו.

את ההבדלים אפשר לראות בעיניים של הקהל, אפשר ל" מדוד " את זה במהירות בה הקהל נכנס לחוויה , ביכולת להיות שותף בגמישות להכיל את כל המרכיבים.

אירוע תרבותי בניגוד למופע מסך הוא לעולם תוצר של אינטראקציה עם הקהל ולא משנה באיזה גיל. הקהל הוא המרכיב החשוב ביותר.

אותה "אנרגיה" של מופע אותו " חשמל " שאמני מופע מרבים לדבר בולא יכול להתקיים ללא קהל.

כשהקהל מכיר את שפת המופע , כל מופע, הוא יהיה הרבה יותר טוב, הוא יתעלה מעל למקוריות שלו , הוא יהפוך לאירוע חד פעמי.

מופעים המתקיימים בתוך מערכת חינוכית , אל להם לוותר על הכנת הצופים לצפייה, אנחנו כולנו " בונים" את הקהל כצרכני תרבות איכותית.

את אבני היסוד , את הבסיס , לחברה איכותית.

לכל הצגה מוצעות אפשרויות רבות של הכנה, מומלץ לבחור לפחות אחת

הנושאים המועלים מאפשרים ליצור תכנית שנתית בנושאים של תיאטרון אמנות פלאסטית חזותית והשילוב ביניהם.

בהצלחה!

 


 

נושא מרכזי : שם לציור

בהצגה מוצגים שלושה ציורים , המרכזי  הוא:

שם הציור : אישה מתבוננת במראה . ( 1956 )

נושאים שיחה מקדימה :

האם אנחנו נותנים שמות לציורים שלנו ? האם השם מתאר את הציור? מה קורה כשיש שם לציור ומה קורה כשאין? האם צריך לתת שם לציור?


למה לפעמים לציור יש "שם " ולפעמים , לא.?

אייך מחליטים על שם ל "ציור" ?   כמו לתינוק שזה עתה נולד?.

אם אני רוצה שתינוק יהיה שמח אני אקרא לו " שימחה "

אם אני רוצה שיראו בציור בעיקר את האור , האם אקרא לו " אור".

אייך מחליטים על שם לציור.?

לפעמים השם  מגלה דימוי שלא ראינו.

לפעמים השם מתאר מחשבה , השקפה , זווית ראייה של היוצר.

לפעמים השם מגלה סוד נסתר. ולפעמים "שם" זה  סתם מיותר.

לפעמים לציור יש "שם" בצורת אות או מספר, לפעמים זה מרגיז ולפעמים נהדר.

לפעמים כשאין "שם" אני משוחרר מלחשוב מחשבות של מישהו אחר

אני יכול לטייל בין הכתמים והקווים בלי לחשוב שעכשיו אני מטפס הר או נופל לבור , בלי שאף אחד יגיד אוי ואבוי שחור!!!

פעם ראיתי ציור שכולו כחול ונתנו לו שם "אדום ".


הראו לילדים את הציור של מירו " נערה מתבוננת במראה "

אפשרו לילדים להציע שם לציור, רשמו את ההצעות.

ציינו  את שם הציור . אפשרו לילדים להגיב על השם.

הציגו תצלום או ציור ריאליסטי  של מישהו המתבונן במראה.

(לפניכם מספר דוגמאות, יש המון באינטרנט , לחצו בגוגל תמונותאישה\ ילד מתבוננת במראה.)

 

 

 

הקניית מושג :

בין ריאליסטי למופשט פיגורטיביהציור של מירו הוא מופשט פיגורטיבי , אפשר לזהות דמויות ,כוכב, סולם, עגול.

לעומת מופשט המורכב מכתמי צבע קווים וצורות אמורפיותהציורים האחרים , הם ריאליסטיים , כולנו רואים את אותו הדבר , את אותה פעולה.

השיחה יכולה להוביל לסיפור עם , מעשייה , על המלכההמתבוננת במראה זוכרים אותה???

גם ללא ידע מקדים רחב על האמן והיצירה אפשר לקיים שיחהולבנות התבוננות ושפה.

 


 

נושא שני : שירים וצבע

הקריאו לילדים את השיר ותנו להם לצייר את הצבע כפי שהם מדמיינים אותו.

מומלץ לספר לילדים שזהו שיר מיתוך ההצגה ולשער איזה קצב יהיה לשיר הזה: מהיר \ איטי...?

באיזה כלי הוא ינוגן: גיטרה \תופים \ חליל...?

באיזה סגנון מוסיקלי : אופרה \רוק \פופ \ראפ...?

מומלץ לחזור לשאלות האלו בסוף ההצגה כשהתשובות בידיכן.

ואז אפשר להשמיע את השירים לצייר ולרקוד:


צהוב  -  שיר בקצב  " פופ "

צהוב וחייכני, כזה כזה אני, קליל דוקר כמו קוץ, אוהב אני לקפוץ.


כחול  - שיר  " נבל "

עוטף וקל

עוטף וקל

מרחף לו

ונוגע שם

מעל  מעל


אדום - שיר בקצב " ג'אז "

נושם ונושף אל האופק

החום שבפנים מתעורר

וכל הגבולות של חיי נפרצו

ואני כה בוער ובוער

ופותח את פי את ידיי

את עיניי  ... וחי

 

שחור - שיר בקצב " רוק "

אני יצור חמוד מאוד זולל אני צבעי יסוד

אדום כחול וגם צהוב

אוהב אני לזלול

אם חסר אדום אהיה ירוק

אם חסר כחול אהיה כתום

אם חסר צהוב  אהיה סגול

וכשבכל ישנו הכול ישנו

אני שחור משחור  שחור משחור

 


 

נושא שלישי: פירוק והרכבה

בהתאם לגיל הילדים אפשר להכין איתם או להכין מראש מכל חומר שאפשר לגזור אותו, אם משתמשים בלוח "שטיח " מומלץ לבדאו מפל, עם סקוטש מאחור. בכל מיקרה חבילת צמר שחור לחיבור בין הצורות ויצירת קו תוחם שמאפיין כל כך את היצירות של מירו.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

ילדים יוצרים בהשראת - מירו  טכניקה מעורבת

 

 

 


 

דף צביעה מירו


 

בניית אתרים ניוזלטר, Powered by Joomla! and designed by NAFCA

כל הזכויות שמורות לתאטרון דור 2011